Átlagosan egy kilót híztak a magyarok a járvány idején6Fénykép© magyarnarancs.hu

Átlagosan egy kilót híztak a magyarok a járvány idején

, 8 hír, 0 oldalnézet

A Nébih élelmiszerfogyasztást vizsgáló felméréséből az is kiderült, az emberek többsége jól alkalmazkodott a megváltozott helyzethez és tudatosabb lett.

A járványügyi veszélyhelyzetben felértékelődött az élelmiszerek tartóssága, csomagolt jellege, valamint előtérbe kerültek az otthoni sütés-főzéshez szükséges termékek – állapította meg a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának Marketing és Kereskedelem Intézete és a TÉT Platform járványügyi helyzet élelmiszerfogyasztásra gyakorolt hatásait vizsgáló kutatása. A 3000 fős reprezentatív online fogyasztói vizsgálatot május elején végezték.

A járványügyi veszélyhelyzet nem változtatta meg az élelmiszervásárlással kapcsolatos alapvető fogyasztói szokásokat, de a vásárlás módja, a vásárlást befolyásoló tényezők preferencia-sorrendje módosult. Felértékelődtek a rövidebb értékesítési utak, amely kedvezett a Magyarországon gyártott élelmiszereknek.