Mégis jöhet a fővárosi dugódíj4Fénykép© magyarnarancs.hu

Mégis jöhet a fővárosi dugódíj

, 10 hír, oldalnézet

Legalábbis a Budapesti Mobilitási Terv minden verziójában szerepel.

Nem verték nagy dobra, hogy mik következhetnek a budapesti forgalomra vonatkozóan a következő néhány évben: a Budapesti Mobilitási Terv részletes dokumentumát múlt hétvégén tette fel honlapjára a főváros. A dokumentáció három verzióban - az anyagi ráfordítás mértéke szerint - (szűkös-közepes-gazdag) tervezi, mi is lehet 2030-ig Budapesten.

A közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat tartalmazó anyagot egyelőre egyeztetésre és véleményezésre bocsátották. Az Index elemzésében mutat rá arra, hogy mindhárom költségkeret számol egy eddig nagyon is kerülgetett témával, méghozzá a dugódíjjal. Ez ugyanis mint 2021 és 2025 között (,3 milliárd forintból) megvalóstandó projekt szerepel mindegyik verzióban.

A kétlépcsős - Budapest-matricából és belvárosi zónából álló - dugódíjra már 2015.ben voltak elképzelések, de ekkor pontos összegekről nem volt szó. Viszont nagy elhatározás volt, hiszen a 4-es metró megépítésének ellenében az EU-felé vállalt kötelezettség lett volna a dugódíj bevezetése. A parlament azonban jogszabályban fogadta el, hogy nem lehet dugódíjat bevezetni, így a téma lekerült a napriendről, de a most megjelent tervezet szerint ez csak időleges volt.