Üzemképes Ford T modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába

 

Egy 1926-os gyártású, üzemképes Ford T modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába. A kiváló állapotú járművel már a múzeum új épületének elkészülte előtt találkozhat a közönség.

Az autóközlekedés történetének világszerte talán legismertebb legendája került a múzeum gyűjteményébe. Ráadásul abból is egy különösen izgalmas darab, egy megkímélt állapotú, a 2013-as Old Timer Show-n a szemlézett jármű kategóriában aranyérmet szerzett, üzemképes Ford T modell – olvasható a Közlekedési Múzeum tájékoztatása szerint.

(Fotó: MTI/Bruzák Noémi)

„Fontos célunk, hogy a magyar közlekedés kiemelkedő értékeit megőrizzük és bemutassuk. A most gyűjteményünkbe került Ford T modell több mint kilencvenéves, kiváló állapotban van, és üzemképes. A típus magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen a tervezői csapatban két neves konstruktőr, Galamb József és Farkas Jenő is dolgozott. Terveink szerint a múzeum frissen beszerzett Ford T modellje többször is megjelenik majd eseményeinken a nagyközönség előtt” – mondta Vitézy Dávid főigazgató.

Mint a múzeum emlékeztet, a Ford T Modell típusú személyautók gyártását 1908-ban kezdte meg a Ford Motor Company. A T modell a világ első népautója lett, húsz évig gyártották, és csaknem 15,5 millió darab készült belőle. Ez a gépkocsi középosztálybeli amerikaiak tömegei számára tette lehetővé az utazást, hiszen az első megfizethető autónak számított, és az első típus volt, amelyet már futószalagon készítettek.

A Közlekedési Múzeumnak már eddig is volt egy Ford T modellje, azonban nem üzemképes.

A most gyűjteménybe került Ford T Modell 1926-os gyártású, 4 személyes, 2999 köbcentiméter hengerűrtartalmú, fekete színű. Az intézmény szakemberei olyan járművel szerették volna gyarapítani a múzeum gyűjteményét, amelyet számos program keretében megmutathatnak majd a látogatóknak az intézmény átfogó megújítása idején is.

A címlapfotó illusztráció.