szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ez lehet a nyolcadik légimentőbázis az országban.

Megépülhet Szekszárdon a 2007 óta tervezett légimentőbázis, a Készenléti Rendőrség jelezte a projekt befejezésének szándékát az önkormányzatnak.

A szekszárdi önkormányzat szerint a közgyűlés legutóbbi ülésén hozzájárultak ahhoz, hogy a korábban e célra a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nek átadott terület a Készenléti Rendőrség kezelésébe kerüljön.

A légimentőbázis létesítését 2007-ben az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) Légimentő Kht. kezdeményezte Szekszárdon; a város önkormányzata 2011-ben a kijelölt területet állami tulajdonba adta, az OMSZ azonban 2016-ban elállt a leszálló és a hangár megépítésétől.

Ács Rezső (Fidesz-KDNP), Szekszárd polgármestere előterjesztésében azt írta, hogy a légi mentés repüléshez tartozó feladatait a Készenléti Rendőrség vette át. Arról is beszámolt, hogy a szervezet 2019. októberben kifejezte szándékát a szekszárdi bázis megvalósítására, amelynek létesítési engedélyét a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Repülőtéri és Légiforgalmi Hatósági Főosztálya 2021. márciusig meghosszabbította.

A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. honlapja szerint ma Magyarországon hét légimentőbázis működik: Miskolcon, Debrecenben, Szentesen, Budaörsön, Balatonfüreden, Sármelléken és Pécsen.

Szilveszterkor jelentette be a rendőrség, hogy kilenc használt, de jó állapotú, korábban Norvégiában működő helikoptert vásároltak mentési feladatokra. Akkor beszámoltak arról is, hogy megkezdődött az új légimentőbázisok építésének és a meglévők felújításának, korszerűsítésének a tervezése.

Az idei évtől a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. tulajdonosi jogait a Készenléti Rendőrség gyakorolja, a légi mentés egészségügyi, szakmai irányítását továbbra is az OMSZ főigazgatója végzi.

Kovács Gábor Vállalkozás

Csak a légimentőket nem vonták be a mentőhelikopterek szövevényes beszerzésébe

A Honvédelmi Minisztérium cége fogja szerelni a légimentők haszonbérletben üzemeltetett rendőrségi helikoptereit, amelyeket ugyanezen a cégen keresztül vásároltak Norvégiából. Arról a honvédségi cégről van szó, amelyik az egyik „nem kormánygép” honvédségi business jet tulajdonosa. A beszerzésből épp csak a légimentőket sikerült kihagyni.