szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cégek márkaértékének sorrendje éppúgy nincsen kőbe vésve, mint részvényeik összértéke. A legújabb jelentés egy olyan céget hozott ki győztesnek, amely már hosszú évek óta várt erre a megtiszteltetésre.

Közzétette a Kantar cég éves jelentését a nagy cégek márkaértékéről, a Top 100 legértékesebb globális márkát felvonultató listát. Ahhoz, hogy egy márkát értékeljenek, szükség van arra, hogy nyilvánosan kereskedjen a vállalat, vagy legalábbis nyilvánosak legyenek pénzügyi eredményei. A lista több mint hárommillió felhasználóval készített interjúk alapján értékeli az egyes márkákat, tekintetbe véve a cégek pénzügyi teljesítményét, a Kantar Worldpanel adatait használva.

Kantar

Idén (sok év óta először) az első helyre az e-kereskedelmi óriás, az Amazon került, őt az Apple és a Google követi.

Kantar

Az Amazon előrelépése véget vetett a Google-Apple úgynevezett duopóliumának, ami 2007-ben kezdődörr, amikor a Google megelőzte a Microsoftot, és a világ legértékesebb márkájává vált. Azóta a keresőóriás és az Apple között folyamatos a versengés az első helyért, amit felváltva birtokolnak, pontosabban birtokoltak. Most ugyanis megelőzte mindkettőjüket az Amazon, mégpedig – véli a Kantar globális vezetője – számos szolgáltatása értékesítése miatt.

A lista tíz első helyén dominálnak a technológiai és távközlési cégek (Amazon, Apple, Google, Microsoft, Facebook, Tencent, AT&T), illetve ott van még a Visa, az Alibaba csoport és a McDonalds.