Felmérés
A magyarok is egyre többet költenek Valentin-napi ajándékokra
Érdekesség, hogy míg világviszonylatban egyre korábbi időpontra esnek a Valentin-nappal kapcsolatos vásárlások, a magyarok továbbra is az utolsó utáni pillanatra tartogatták a vásárlást.
2020.02.13 19:02MTIA Valentin-napi költések 17 százalékkal, a készülődés alatti vásárlások összege pedig több mint 30 százalékkal nőtt az elmúlt három évben - közölte a Mastercard egy 53 ország adatait feldolgozó tanulmány alapján. A magyarok is egyre többet költenek kedvesükre Valentin-napon.
A Mastercard közleménye szerint a hagyományosabb Valentin-napi ajándékokkal - mint például a virág vagy az ékszer - szemben a legtöbb vizsgált országban egyre népszerűbb meglepetések az élmények. A hotelfoglalások értéke például 22 százalékkal nőtt, repülőjegyre pedig összességében 13 százalékkal költenek többet ebben az időszakban (a vizsgált 53 országban összesen 2,2 milliárd dollárt). A Valentin-napi éttermi költések értéke 16 százalékkal nőtt az elmúlt három évben, 2019-re elérve a 3,4 milliárd dollárt. Ezzel szemben a hagyományos ajándékokra fordított összeg az utóbbi három évben csupán 4 százalékkal emelkedett.
Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a közleményben kifejti: Magyarországon számottevően az utóbbi néhány évben indult be a Valentin-napi vásárlás, az elmúlt három évben 48 százalékkal nőtt a vásárlások értéke.
Tavaly február 14. előtt a magyarok 33 százalékkal költöttek többet ékszerre, mint 2017-ben, míg a virágboltokban 163 százalékkal hagytak ott többet. A magyarok 2019-ben közel 3,5 milliárd forintot fizettek ki éttermekben a Valentin-nap környékén, ami 82 százalékos növekedést jelent az elmúlt három év során. Mindent összevetve Magyarországon egyre többet áldoznak az emberek a kedvesükre Valentin-nap alkalmából, tavaly közel 12 milliárd forintot költöttek el, átlagosan 4800 forintot fejenként.
Az internetes vásárlás térnyerése Valentin-nap körül is megfigyelhető: az elmúlt három évben az online tranzakciók száma 57 százalékkal nőtt, míg a hagyományos üzletekben az egyérintéses fizetés tarol, 175 százalékkal emelkedett három év alatt.
A Valentin-nap megtervezése is egyre tudatosabbá válik. A vásárlások jellemző időpontja minden eddiginél korábbra került, az utolsó pillanatos tranzakciók száma visszaesett. 2019-ben február 11-én vásároltak a legtöbbet, míg 2018-ban még február 12-én tetőzött a készülődés, 2017-ben pedig a legtöbben még az utolsó napon, február 13-án vásároltak meglepetést.
Érdekesség, hogy míg világviszonylatban egyre korábbi időpontra esnek a Valentin-nappal kapcsolatos vásárlások, a magyarok továbbra is az utolsó utáni pillanatra tartogatták a vásárlást, a többség 2019-ben február 15-én gondoskodott az ajándékról.
A Valentin-napi költéseket vizsgáló tanulmány kifejezetten az alkalomra vásárolt cikkeket veszi figyelembe a hitel-, betéti és prepaid kártyás tranzakciók alapján.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 3:48 Átadták a megújult Véső úti Sportközpontot Szolnokon
- 2:45 Budapesten ad koncertet Anneke van Giersbergen
- 1:30 Czomba Sándor: egyre többen lépnek a munkaerőpiacra
- 0:30 Már idén milliárdos üzletté nőheti ki magát a női élsport
- 23:30 Több mint száz színésszel felvett új hangoskönyv-sorozat készül a Harry Potter-regényekből
- 22:30 Denevérvirológiai kutatás kezdődik a Pécsi Tudományegyetemen
- 21:30 KSH: márciusban 6413 gyermek született, 10 524 ember halt meg
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06