A 2024-ben a legtöbbet késő vonat kilenc és fél óra alatt ért Budapestről Ausztriába Zürich felé3Fénykép© magyarnarancs.hu

A 2024-ben a legtöbbet késő vonat kilenc és fél óra alatt ért Budapestről Ausztriába Zürich felé

, 5 hír, 0 oldalnézet

A hvg360 éves toplistát készített Magyarország legproblémásabb vasútvonalairól - már azon túl, hogy úgy általában a MÁV normál működését akadályozó négy tényező köztudomásúlag a tavasz, a nyár, az ősz és a tél. A legtöbb probléma tavaly is a Budapest-Záhony vasútvonalon volt, mint öt éve minden évben, ám feljött a második helyre az elviekben felújított Budapest-Győr-fővonal.

Ez utóbbi vonalon sikerült összehozni az év csúcskésését is: az érintett vonat Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába. Ez egy március végén Budapestről Zürichbe tartó EuroNight volt, ami 20:40-kor indult el a Keleti pályaudvarról, és reggel még mindig Magyarországon vesztegelt.

Ez úgy sikerült, hogy még a pályaudvaron letört az áramszedője, ezzel összehozott kapásból egy két órás késést (meg amúgy meg is bénította a forgalmat), majd mivel túl későn ért Győrbe, onnan nem is mehetett tovább órákon keresztül, mivel az osztrák vasút egy éjszakai pályakarbantartás miatt csak hajnalban engedte be Ausztriába.