Mesterséges intelligencia a moziban
Bár a technofóbia témája már jóval Asimov előtt megjelent a sci-fiben – a már említett Metropolisban a fénytől elzárt munkások gépeket rombolnak, és elpusztítják az őket uszító robotnőt is –, mégis a Robbie alapozott meg az olyan, robotellenes hangulatot bemutató filmeknek is, mint a Transzcendens (2014, r.: Wally Pfister), a Szárnyas fejvadász 2049 (2017, r: Denis Villeneuve) vagy legutóbb Az Alkotó (2023, r: Gareth Edwards).
Az Én, a robot ember ellen forduló csúcsszámítógépes jövőképénél rémisztőbben realistább képet festett egyébként a szuperszámítógépek öntudatra ébredéséről egy 1970-es film, a Dennis Feltham Jones 1966-os regényéből készült Colossus: The Forbin Project (r.: Joseph Sargent).
Ebben a lehetséges atomapokalipszist vizionáló sci-fiben a NATO nukleáris fegyverrendszereinek irányítására épített számítógép, a Kolosszus önhatalmúlag összekapcsolódik a Szovjetunió védelmi szuperszámítógépével, a Védelmezővel.