Nem csak a Terézvárosban, hanem három kerületben összehangoltan lesz 30 kilométer per órás sebességkorlátozás
– Nyáron könnyű utakat lezárni, forgalmat terelni, villamospályákat építeni, közműveket cserélni. De az iskolakezdésre mindent be kell fejezni, különben eljön a népítélet – mondja fel a régi axiómát Erő Zoltán, Budapest főépítésze a pesti alsó rakpart lezárására, illetve a város forgalomcsillapítására vonatkozó kérdésünkre.
A nyári szüneten túlnyúló beavatkozásokat szerinte csak jól tervezetten, Budapest egész közlekedési rendszerére figyelemmel lehet bevezetni, hiszen az autósforgalomnak csupán egy kis része „párolog el”, a nagyobb kapacitásszűkítés zavarokat, túlterhelést okozhat a főváros más útjain, miközben persze a zöldítés vágya egyre erősebb.
A főépítész szerint a rakpartvita része annak a közlekedési szemléletváltásnak, amely az európai nagyvárosok után Budapesten is megjelent. A vélemények – esetenként heves - ütközését szükségszerűnek tartja. Jó megoldást szerinte egy Budapest egészére kigondolt átfogó forgalomcsillapítási terv jelenthet, amelyhez a Budapesti Közlekedési Központban (BKK) már rajzolják is a térképet.