5 ok, amiért az Apple megtagadta a Microsoft Bing alkalmazását alapértelmezett keresőjeként
2. A Bing „borzalmas” hirdetési bevételszerzése
Bár a Microsoft azt javasolta, hogy a Bing bevételének 100%-át osszák meg az Apple-lel, Cue továbbra is aggódott, hogy a Bing nem tud elegendő bevételt termelni, mert „borzalmas” volt a reklámokból való bevételszerzési teljesítménye.
Ahhoz, hogy partnerségre lépjen a Microsofttal, az Apple-nek fel kell mondania a Google-lal kötött megállapodást. Az Apple vezérigazgatójának, Tim Cooknak küldött e-mailjében Cue úgy fogalmazott, hogy az Apple „veszélybe sodorná bevételeit”, ha abbahagyná a Google-lal való együttműködést.
Érdekes módon a Google elemezte, hogy a Microsoftnak mennyit kell felajánlania az Apple-nek ahhoz, hogy „túllicitálja” a Google jelenlegi kínálatát. Mint kiderült, a redmondi székhelyű technológiai óriásnak „a Bing bevételrészesedésének 122%-át” kellene kifizetnie az Apple-nek, csak hogy legalább egyezzen a Google 33,7%-os bevételi részesedésével.