Az Amazon a világ legértékesebb márkája2Fénykép© hirado.hu

Az Amazon a világ legértékesebb márkája

, 4 hír, 2 oldalnézet

Közzétette a Kantar cég éves jelentését a nagy cégek márkaértékéről, a Top 100 legértékesebb globális márkát felvonultató listát. Ahhoz, hogy egy márkát értékeljenek, szükség van arra, hogy nyilvánosan kereskedjen a vállalat, vagy legalábbis nyilvánosak legyenek pénzügyi eredményei. A lista több mint hárommillió felhasználóval készített interjúk alapján értékeli az egyes márkákat, tekintetbe véve a cégek pénzügyi teljesítményét, a Kantar Worldpanel adatait használva.

Idén (sok év óta először) az első helyre az e-kereskedelmi óriás, az Amazon került, őt az Apple és a Google követi.

Az Amazon előrelépése véget vetett a Google-Apple úgynevezett duopóliumának, ami 2007-ben kezdődörr, amikor a Google megelőzte a Microsoftot, és a világ legértékesebb márkájává vált. Azóta a keresőóriás és az Apple között folyamatos a versengés az első helyért, amit felváltva birtokolnak, pontosabban birtokoltak. Most ugyanis megelőzte mindkettőjüket az Amazon, mégpedig – véli a Kantar globális vezetője – számos szolgáltatása értékesítése miatt.