Google korlátozná a hirdetők hozzáférését a felhasználók adataihoz
Korlátozni tervezi a hirdetők hozzáférését a felhasználók adataihoz a Google, írja az MTI. A kaliforniai székhelyű médiaóriás a felhasználók adatainak szigorúbb védelmével indokolta a döntést. A változás után a hirdetők nem férhetnek majd hozzá a felhasználók olyan, úgynevezett érzékeny adataihoz, mint például az egészségi állapotuk, a vallásuk, a politikai nézeteik vagy a szexuális irányultságuk.
A vállalat 2020 februárjában vezeti be a változtatást, a hirdetők akkortól nem tekinthetik meg a felhasználói adatokat. Chetna Bindra, a Google-felhasználók adatvédelmével foglalkozó csoport munkatársa újságíróknak elmondta: a fogyasztó-, ezen belül az adatvédelemmel foglalkozó Szövetségi Kereskedelmi Bizottság illetékeseivel egyeztetve hozták meg a döntést.
Az amerikai sajtóban megjelent első kommentárok – amelyek hirdetői vállalkozásoktól származnak – arra hívták fel a figyelmet, hogy a változtatással a Google kárt okozhat a digitális hirdetői piacnak.